tiistai 1. heinäkuuta 2014

Aponogeton boivianus kukkii edelleen 450l

 Tässä jutussa on hyvä kolmen peräkkäisten päivien kuvat kukasta. Tämä kuva on kuvattu 29.6.2014. Kukat kurkistavat altaasta mutta ovat koukussa. Kukat ovat vaalean lilat, oikein sievän väriset.
 Tämä kuva on kuvattu 30.6.2014. Kukat lievästi vielä koukussa, mutta suoristumassa. Ihanan näköistä kun kukat kurkkivat yli altaan :)
Tämä kuva kuvattu 1.7.2014 ja kukka on melkein suorassa. Väri edelleen hyvä. Kukan "itiöt" ehkä vähän harventuneet, mutta hienolta näyttää kuiteski :).
 Olen miettinyt että johtuukohan kukan kestävyys siitä kun olen lisännyt Raudan annostusta nestemäisenä sekä tablettina. Myös muita ravinteita olen lisännyt, koska levät kiusaa joitakin kasveja ja valothan tässä altaassa ovat huikeat 4*80W. Eli tuohon valomäärään täytyy kasveja ravita voimakkaasti, jotta ne kasvavat paremmin kuin levät. Oikeaan suuntaan olen menossa, mm. tämä kukka on jo näin pitkällä, aikaisemmin se on sulannut kesken kaiken. Ja olen huomannut pitkän ajan jälkeen yhteyttämis kuplia altaassa, enkä vain tässä 450l vaan myös 128l.
 Kasvit ovat niin vaikeita mutta haastavia <3 Haasteitahan pitää olla että mielenkiinto säilyy harrastuksessa <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti